در iOS 11 منتظر قابلیت‌های بیشتر NFC در آیفون باشید

در iOS 11 منتظر قابلیت‌های بیشتر NFC در آیفون باشید

شرکت اپل قصد دارد  در نسخه جدید iOS، قابلیت‌هایی بیشتری از فناوری NFC را برای کاربران خود در نظر بگیرد. نسخه نهایی iOS 11، اواخر تابستان یا اوایل پاییز امسال منتشر می‌شود.

اصطلاح NFC از سر واژه‌های Near Field Communication گرفته شده است. این فناوری که در فارسی با عنوان “ارتباط حوزه نزدیک” نیز شناخته می‌شود، ارتباط بی‌سیم میان دو دستگاه مجاور در فاصله چند سانتی‌متری است که قابلیت‌های مختلفی را در اختیار کابران قرار می‌دهد.

قابلیت‌های امروزی NFC گوشی‌های آیفون تنها به پرداخت توسط سامانه Apple Pay محدود می‌شود فناوری NFC از گوشی‌های آیفون ۶ و جدیدتر عرضه شده اما اپل تصمیم دارد در نسخه جدید امکانات این فناوری را برای صاحبان گوشی آیفون ۷ و ۷ پلاس توسعه دهد. به طور مثال یکی از این امکانات جدید می‌تواند باعث شود مشتریان اطلاعات محصولات ویترین مغازه‌ها را توسط این فناوری به دست بیاورند و اطلاعات محصول را پیش از خرید مطالعه کنند.

هم‌چنین از مهم‌ترین امکانات این فناوری می‌توانیم به NFC تگ اشاره کنیم. NFC تگ اجازه می‌دهد که کاربران توسط وسایل یا ابزارهای مخصوص، تنظیمات گوشی خود را تغییر دهند و اطلاعاتی را با آن بخوانند. به‌طور مثال می‌توان در موقعیت‌هایی از تگ‌های مخصوص برای بی‌صدا کردن گوشی یا فعال‌سازی حالت هواپیما استفاده کنند.

به نظر شما، این قابلیت‌ها برای شما تا چه حد کاربردی خواهد بود؟

درباره نویسنده

سلام من حسام الدین مظاهری تهرانی هستم، فارغ التحصیل رشته الکترونیک، عاشق این رشته هستم و آرزویم پیشرفت و رشد در آن است. از علاقه مندی های من طراحی مدار، طراحی PCB، مدارات پاور و سوئیچینگ، جی اس ام و رباتیک می باشد.

به لیست انتظار خرید اضافه شوید در اولین فرصت که محصول موجود شد به من اطلاع بده.